Världens längst vandring

Anledningen till att jag inte har skrivit något är för att vi har vart och vandrat med skolan och när jag kom hem sov jag typ i ett helt dygn hehe.
 
Vi började i måndags morgon strax innan 10 och vi skulle gå lite mer än 2 mil (vill påpeka med packning som vägde ca 12 kg i 23 grader stekande sol) Seriöst så tror jag att vi gick fel någon stans för det tog 7 timmar för mig och mina kompisar att ta sig den biten, 7 TIMMAR (!!) gående om när man tar bort lunch pausen. Vi fick alltså gå själva i vilken takt vi ville bara vi föll ihop i våra indelade grupper. Även om det var ett helvete att gå så var det ändå roligt och ett äventyr då vägarna inte alltid var de lättaste.. 
Stället vi stannade för lunch (min kompis lite sneaky i hörnet)
 
Mitt under vandring när vi hade en liten pause på 5 minuter.  
 
Lägret och vindskyddet det slutade med att vi sov i 
 
Sjön vi bodde vid var iaf fin, men d et bodde minst 10 000 mygg fanns där dock!
 
Sen var vi i lägret ett tag och hade de lite chill men sen mitt i natten vid typ halv 4 så vaknade det tältet jag bodde i av att vi trodde att vi skulle dö för ett träd lutade över vårt tält, ingen av oss 15 vågade sova kvar så vi gick upp och gjorde upp en eld och satt vid elden resten av natten, dels för att hålla oss värma och för att hålla myggorna borta. Totalt sov jag typ 2 timmar den natten och när jag kom hem på tisdagen mådde jag så dåligt så jag spydde typ på garageuppfarten hehe, sen sov jag i typ 20 timmar men nu mår jag bra igen! 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

♡ Sara ♡

En blogg om mitt liv

RSS 2.0